لیپوساکشن صورت و گردن

تعریف: در این عمل چربی ناحیه پایین صورت و غبغب به کمک دستگاه ، لیپوساکشن میگردد تا صورت از حالت گردی در آید و زاویه استخوان  فک مشخص گردد. و غبغب برطرف گردد.

 

مدت زمان عمل جراحی: حدود یکساعت

 

مدت زمان بستری بودن: این عمل بصورت سرپایی انجام میشود لذا بیمار همان روز عمل مرخص می باشد

 

بیهوشی: این عمل را میتوان تحت بیحسی موضعی توام با تزریق داروی آرامبخش انجام داد.

 

مدت زمان بهبودی: بیمار یک هفته بعد از عمل جراحی می تواند به سرکار خود بازگردد و تا 33 هفته از فعالیت شدید خودداری شود و از قرار گرفتن در برابر نور خورشید پرهیز گردد.

 

دفعات عمل: یکبار

 

عوارض احتمالی: کبودی – کم یا زیاد ساکشن کردن- ایجاد احساس سفتی در صورت (موقتی ) ، احساس کرختی (موقتی)

 

ماندگاری: دائمی

در گردن  تمامی انسانها استخوانی شبیه به نعل اسب بنام هیوئید وجود دارد که در خلف زبان مقابل مهره سوم گردن  قرار گرفته و عضلات زبان و سایر عضلات آن ناحیه به آن متصل می باشد.

بطور طبیعی این استخوان در بالا و  در موقعیت خلفی تر  گردن قرار گرفته است لذا با انجام لیپوساکشن و سایر اعمال جراحی از جمله جمع کردن عضلات گردن بخوبی این ناحیه زاویه میگیرد.

ولی در معدود افراد استخوان هیوئید پایینتر و جلوتر قراردارد در این حالت ایجاد زاویه در گردن در این افراد با انجام لیپوساکشن و یا سفت کردن عضلات گردن گردن ممکن نیست لذا جراح باید قبل از هر گونه عمل جراحی برای ایجاد زاویه گردن از محل آناتومیک استخوان هیوئید مطلع باشد و در صورت پایین قرار گرفتن آن ؛ بیمار را از محدودیت در ایجاد زاویه در گردن مطلع سازد.

منبع: Books.google.com

دیدگاه شما برای ما مهم است

ارسال نظر

*

جراحان زیبایی ایران
حساب کاربری جدید ایجاد کنید
نوسازی رمز
Compare items
  • Total (0)
Compare