اصلاح طرح لبخند چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله دندانپزشکی سبب شده تا علم جدیدی به علوم دندانپزشکی اضافه شود. مبحث طراحی لبخند چند سالی است که به طور گسترده در حال پیگیری و پیشرفت می باشد. اصلاح طرح لبخندیا طراحی لبخند شامل هر نوع درمان دندانپزشکی محسوب می شود در واقع باید بدانید که حدود ۶۰ درصد از زیبایی و جذابیت هر فرد به صورت و دندان او مربوط می شود. و دندانپزشک برای ایجاد و طراحی لبخند ی زیبا قبل از اقدام به درمان دندانهای بیمار، باید در ابتدا دندانهای بیمار را به مورد بررسی و معاینه قرار دهد. در واقع ساختار دندان، لثه و فک مورد بررسی قرار میگیرد تا میزان مشکلات دهان و دندان بیمار مشخص شود تا بتوانند روش درمانی مناسب برای او تعیین کنند. زمانی که لثه به بیماری های از قبیل عفونت، خونریزی های شدید و … مبتلا باشد، در این صورت درمان لثه، قبل از ترمیم دندانها ضرورت دارد.

باید بدانید که کلینیک های معتبر بسیاری در سطح شهر وجود دارند که می توانند یک لبخند زیبا را به شما هدیه کنند که کلینیک دندانپزشکی الهیه یکی از آنها می باشد.

اما باید دقت داشته باشید برای اینکه پزشک بتواند لبخندی زیبا را به شما هدیه کند باید به مسائل زیادی توجه نماید. در واقع اینگونه عنوان می شود که عوامل بسیاری در طراحی لبخند زیبا دخیل هستند از جمله:

فرم یا نسبت طول و عرض دندان‌ها

همانطور که میدانید زیبایی امری نسبی می باشد و در نتیجه ی توازن و هماهنگی چند جانبه ی دندان ها به صورت تک به تک و نسبت به یکدیگر به وجود می آید. باید بدانید که شکل و اندازه ی دندان ها از این امر مستثنی نبوده و اهمیت بسیاری نیز دارد. از همین رو برای طراحی لبخند باید نسبت طلایی با در نظر گرفتن محدودیت ها موجود به درستی رعایت شود.

هماهنگی خطوط لثه ای

هر لبخند زیبایی برای جذابیت بیشتر نیاز دارد که خطوط لثه ای آن قرینه و هماهنگ با یکدیگر باشد. در واقع لبخند لثه ای یا همان لبخندی که در آن لثه بیش از حد معمول به چشم بیاید و یا متناسب نبودن لثه دور دندان ها از مشکلاتی هستند که امکان داشتن لبخندی زیبا را از شما صلب می کند و هنگام صحبت کردن با دیگران حسی خوشایند را به آنها منتقل نمی کند از همین رو پزشک باید برای طراحی لبخند این مسئله را نیز در نظر بگیرد.

برطرف کردن پوسیدگی های دندانی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دندان هایی بیمار یا پوسیده دارید بهتر است برای داشتن لبخندی زیبا قبل از هر چیزی آنها را درمان و یا ترمیم کنید. در غیر اینصورت پوسیدگی تمام دندان های شما را فرا خواهد گرفت. و موجب تخریب کامل دندان هایتان می شود. دندانپزشک متخصص با توجه به اینکه کدام یک از دندان های شما دچار پوسیدگی شده است با استفاده از مواد پرکننده کامپوزیت و آمالگام به درمان آنها می پردازد.

سفید کردن دندان

پس از اینکه دندان های خود را با استفاده از ارتودنسی مرتب کرید این بار نوبت مرحله ی سفید کردن دندان ها می رسد. در واقع بعد از برداشتن براکت ها محلی که این براکت ها بر روی دندان قرار گرفته اند زرد رنگ بوده و موجب کدر شدن دندان ها شده است. از طرف دیگر دندان های کدر و تیره رنگ نمی توانند دندان های مرتب و سالمی باشند. از همین رو دندانپزشک متخصص باید برای طراحی لبخند با استفاده از روش های مختلف به سفید کردن دندان ها روی بیاورد.

روکش کردن دندان ها

یکی دیگر از عوامل طراحی لبخند زیبا روکش کردن دندان ها می باشد. در واقع پس از اتمام مرحله سفید کردن دندانها، حال دندان هایی که در زیر جرم و پلاک پوشانده شده اند درخشان و سفید می باشند. اما ممکن است برخی از دندان ها به دلایل مختلف از جمله مصرف داروها و یا به طور ژنتیکی، سیاه رنگ و کدر شوند اما نیازی نیست نگران باشید زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی تقریبا برای هر مشکلی درمانی وجود دارد. علم دندانپزشکی برای این عارضه نیز درمان هایی بخصوصی را در نظر گرفته است. از همین رو برای درمان دندان های تیره رنگ نیز می توانید با استفاده از روکش های سرامیکی دوباره سفیدی دندان ها را به آنها بازگردانید. این روکش ها با استفاده از چسب های مخصوص دندانپزشکی بر روی دندان بیمار قرار می گیرد که زیبایی خاصی را به دندان های بیمار می بخشد.

کاشت نگین دندانی

نگین دندان یکی دیگر از راه هایی است که به طراحی لبخند زیبا کمک می کند. در واقع آن مهره های کوچک نقره ای رنگ که بر روی دندان های قدامی قرار می گیرد یک زیبایی خاصی را به دندان ها می بخشد که هر بیننده ای را جذب خود می کند. زمانی که فرد در مقابل روشنایی می ایستد، نور با نگین برخورد کرده و از آن اشعه های زیبایی ساطع می شود که در اصلاح طراحی لبخند بیمار موثر است. هر چند این مرحله در زیبایی دندان ها ضرورتی ندارد، اما برخی از بیماران علاقه خاصی به زیبایی هر چه بیشتر دندان های خود داشته و قصد دارند تا مراحل طراحی لبخند یا اصلاح طرح لبخند را کامل کنند.

 

کلینیک دندانپزشکی الهیه یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک های دندانپزشکی می باشد که تمامی خدماتی که شما برای سلامت دندان ها ، زیبایی دندان ها و طراحی لبخند  به آن احتیاج دارید تا به لبخندی زیبا دست پیدا کنید را به شما هدیه می دهد. این کلینیک از دندانپزشکانی باتجربه و حاذق بهره مند است که می تواند در کمتر از چند ماه دندان هایی زیبا برای شما پدید آورند.

دیدگاه شما برای ما مهم است

ارسال نظر

*

جراحان زیبایی ایران
حساب کاربری جدید ایجاد کنید
نوسازی رمز
Compare items
  • Total (0)
Compare